Încrederea pe care clienții o au într-un anumit brand reprezintă un element esențial în dezvoltarea acestuia, dar este un proces de durată. Trebuie să fii consecvent, să îți înțelegi clienții și să respecți promisiunile făcute.
Atunci când ai căpătat încrederea clienților, de fapt, ai lucrat la nivelul retenției, iar acum putem vorbi despre fidelitate.
Este absolut necesar să acordăm timp și să lucrăm strategic, iar tocmai de aceea am conceput următoarele strategii pe care le poți implementa.
Un prim pas necesar este disponibilitatea: permite clienților să te contacteze și să interacționeze cu tine în orice moment. Aceștia au, de cele mai multe ori, întrebări sau curiozități pe care ar trebui să le percepi ca fiind cheia către o conversație cu succes garantat. Contrar, rezultatul va fi pierderea credibilității brandului.
Există variante infinite pentru a reuși acest lucru: imaginația. Oricum ai proceda, scopul este de a dezvolta o infrastructură customer-support foarte bine pusă la punct.
Tip: Încearcă să creezi o comunitate online (platforma va fi aleasă în funcție de audiența pe care o ai) sau evenimente care să pună în valoare relația dintre brand și client.
Oamenii tind să cumpere în funcție de emoție, nu logică. Provocarea cu care afacerea ta se confruntă atunci când produsul sau serviciul ajunge în fața posibililor clienți este ca aceștia să fie impresionați de calitate, ce va deveni justificarea cumpărării ulterioare.
Metoda cea mai simplă pentru a asigura calitatea este de a testa produsele sau serviciile. Pune accent pe nevoile, părerile sau observațiile clienților. Astfel, ajungem la conceptul de produs minim viabil (MVP), care reprezintă necesarul minim pentru a scoate ideea de business pe piață.
Scopul va fi funcționalitatea, necesară pentru a începe procesul de testare.
Tip: Gândește-te la crearea unui focus grup.
Să fii transparent înseamnă să identifici și să fii deschis în legătură cu calitățile sau defectele afacerii. Dacă produsul sau serviciul nu este potrivit pentru unul dintre clienți, cel mai bine este să știi cum vei duce lucrurile în direcția care trebuie.
Sinceritatea arată că îți pasă de clienți și de nevoile lor, iar faptul că îi ajuți conduce către rezultatele dorite de ambele părți.
Un aspect important și, de multe ori, neglijat de către antreprenori este alegerea priorităților. Indiferent de nișa în care businessul se încadrează, este necesară prioritizarea clienților: încrederea poate fi câștigată doar prin intermediul respectului față de aceștia.
Dacă te vei întrece pe tine, iar clienții vor fi uimiți de fiecare dată, nu va mai fi vorba doar de o imagine bună, ci și de câștigarea încrederii acestora. Putem lua ca exemplu compania Apple care are, cel mai probabil, cea mai loială audiență; aceasta beneficiază mereu de tehnologie unică și calitativă.
Încrederea este rezultatul angajamentului față de calitate și excelență. Dacă poți oferi rezultatele corecte oamenilor potriviți, aceștia vor ajunge să creadă și să aibă încredere în ofertele tale de produse și servicii.
Odată ce ai creat o identitate, fii atent cum comunici cu clienții și cât de des o faci. Pașii sunt simpli: Ține-te de promisiunile făcute și oferă calitate!
Hai să-ți transformăm visul în realitate! Rezervă acum o consultație cu echipa Feather.