Începutul nu trebuie să fie întotdeauna unul greu. Deoarece ne dorim să sprijinim comunitatea, a prins contur campania Tips and tricks by Feather, ce este menită să vină în ajutorul pasionaților de marketing și, implicit, copywriting, aflați la început de drum și nu numai. În acest fel, vei afla cum poți aplica cu ușurință sfaturi și tehnici, cu ajutorul cărora îți vei îmbunătăți modul de livrare a informației și vei ajunge la publicul tău țintă!
Te-ai întrebat vreodată ce înseamnă de fapt copywritingul? Acesta prezintă mai multe definiții, dar, sintetizând, putem spune că este procesul de scriere a reclamelor sau a materialelor în scopul publicității, ori al altor forme de marketing. Copywritingul este folositor pentru a crește sau a face cunoscut un brand, o firmă, un site, influențând astfel clienții să facă o alegere finală.
Poate părea greu de crezut, dar un simplu link îți poate strica aspectul unei postări. Atunci când dorești să introduci unul, fie în textul unei postări, fie într-un material grafic sau chiar în bio, asigură-te că îl scurtezi. Cum poți face acest lucru? Folosind aplicația bit.ly. De asemenea, poți personaliza link-urile, în cazul în care ai nevoie.
În momentul în care scrii un text, indiferent dacă este vorba despre un material grafic sau o descriere pentru Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin, ori chiar Pinterest, este important să nu obosim vizual cititorul. Ce ai de făcut este simplu. Vei aerisi paragrafele, lăsând un rând liber (ori chiar două) între ele. În același sens, trebuie să știi care este cantitatea potrivită de text. Dacă ne referim la o descriere pentru Instagram, este indicat să te rezumi la doar câteva rânduri. În schimb, descrierea pentru Facebook poate fi mult mai complexă, cuprinzând 2-5 paragrafe.
Un alt aspect de care trebuie să ții cont atunci când redactezi un text este componența acestuia. Astfel, trebuie să fii atent la ce elemente introduci în el, dar și cum le folosești. Spre exemplu, pentru a atrage atenția cititorului, nu este necesar să folosești în mod excesiv emojiuri. Pe de altă parte, cu ajutorul lor poți marca anumite idei importante, pe care dorești să le evidențiezi.
În relația cu publicul tău, este extrem de important să livrezi informații veridice. Fii transparent! De asemenea, trebuie să te asiguri constant că ideile transmise sunt pe înțelesul tuturor potențialilor tăi clienți. Rezumă-te la un limbaj atrăgător și concis. Poți folosi formule specifice, precum întrebări retorice sau formule imperative. Simplifică ideile atât cât este necesar, deoarece un text lung nu înseamnă întotdeauna evidențierea a ceea ce poți oferi.
Ultimul sfat este, de altfel, și cel mai important. Atunci când scrii un text, asigură-te că o faci corect. Recitește și reformulează ori de câte ori simți că este necesar. În plus, nu uita niciodată de diacritice. Dacă nu ești obișnuit să le utilizezi, atunci poți folosi site-uri precum diacritice.opa.ro.
Rețeta este simplă. Aplică aceste sfaturi și veii ajunge la rezultatul dorit.
Vezi postarea completă pe Instagram
Hai să-ți transformăm visul în realitate! Rezervă acum o consultație cu echipa Feather.